fredag 8 december 2017

Vem, eller, VILKA bor på Kensington Palace?

Nope, det är inte min vän Kent som bor på Kensington, även om han antagligen velat..

Jag har flera gånger skrivit om Kensington Palace i London. Det har liksom blivit en följetong där jag först trodde att det helt enkelt var Prinsessan Dianas gamla ställe, bara.

Efterhand så har jag dock förstått att det är stor historia som utspelats där,  Victoria fick till exempel beskedet att hon blivit drottning där, också att det är ett litet samlingsställe för kungafamiljen och dess släktingar som räknas till den innersta kretsen.

Du kan läsa mycket om det och slottets historia bland mina äldre inlägg här på bloggen med både foto och film inifrån och ut, men när nu beskedet att Prince Harry ska gita sig och likaså flytta ihop med sin käresta på just Kensington Palace, granne med brorsan bland annat, så hittade jag en mycket spännande bild på Dailymails hemsida där de visar hur många som bor på slottet och vart.

Det är gigantiskt!

Så många trodde jag inte, även om jag sedan mina besök förstått att det är stort som tusan. Hoppas du tycker det är lika intressant som jag. Jag länkar till grafiken/bilden så jag inte gör upphovsrättsintrång eller något.

/Per

Bild med karta över vilka som bor på Kensington Palace

Inga kommentarer: