tisdag 6 november 2012

Örenäs slott som konferensanläggning

Här måste jag göra en kort presentation. Det behövs inte mer. Örenäs slott är en av mina favoritkonferensanläggningar i skåne. Jag går enmassa utbildningar på jobbet just nu och de förläggs på diverse anläggningar här i Sveriges sydligaste landskap. Vill du läsa mer om historia kring slottet, kolla in mitt gamla inlägg här.

Nr 1

Maten är väldigt, väldigt god! Framförallt har de i skrivandes stund ett kök som är superba på att tillaga kött, suveränt till kvällen och mycket bra gällande dagens, som är lite mer matservering på löpande band. Så mycket bra är ett väldigt bra betyg.
    Kaffet efter maten serveras alltid på ovanvåningen i några olika rum där uppe vilket ger lite slottkänsla av att en byter rum emellanåt.


Nr 2

Nyrenoverade rum. Jag har bott på två olika typer av rum, det senaste som filmen ovan är ifrån ligger mot poolen och är mycket fräscht och rymligt. Förra rummet är fräscht men inte lika rymligt. Tyvärr har jag inte ännu bott i själva slottet men de rummen bör inte vara sämre. Har mer filmat material inifrån slottet som jag ska se till att få ihop och få upp här längre fram.

Nr 3

Fräscha konferensrum som ändå inte fått förstöra slottet, ingen hotell- och konferensdöd här inte.

Nr 4

Bra fritidsutbud. För mig är detta viktigt, även om jag ibland bara får en halvtimme ledigt innan maten på kvällen vill jag kunna röra på mig. En väldigt fin park vid öresund och precis ovan den lilla byn Ålabodarna, som är en pittoresk gammal fiskeby, otroligt mysig. Tillgång till pool sommarhalvåret och gym året om.

Nr 5

Kunnig barpersonal. Fråga om whiskey och vin och du får bra tips!

Sedan låter jag filmen ovan berätta för sig. Och nej, jag känner inte ägarna så detta är inget reklaminlägg...

/Per

Karta:


View Larger Map

I närheten finns en herrgård som jag inte har någon information om, vet du? Se bild på herrgården här.

Inga kommentarer: